Nu händer det!

Det är snart slut nu! Jag har börjat packa ihop lägenheten i Umeå, och 9 veckor av examensarbete-stress är över (typ, vet ju inte om jag är godkänd än). Känns ändå heeelt sjukt att det är mindre än en månad kvar tills jag flyttar härifrån. Tre år går ganska fort tydligen. På det stora hela har det varit tre fina år, även fast jag kanske aldrig har känt mig riktigt hemma i Umeå. Men det är väl också bra att lära sig, alla kan ju inte vilja bo i städer. 😁 Såååå det som händer just nu är alltså att jag och Danne har fått en lägenhet i Storuman. Han bor där redan, i ett litet kaos, och jag flyttar så fort jag haft examen. Är så taggad på att få fixa till där! 
 
Under de här veckorna då jag haft allt mitt mentala fokus på examenarbetet har en massa annat hunnit hända också. Påsk hände ju, och massa födelsedagar och skoterkörning och träning och mat och grejer. Och SOLEN hände! En massa nice och tusen bilder, men vi får väl som vanligt ta nån sorts sammanfattning. Vi börjar väl där vi var sist, mars. 😅
 
I slutet av mars kom ju solen och ljuset på riktigt till Umeå. Jag genomförde mina intervjuer till examensarbetet och det var ganska så jobbigt. Har för mig att jag belönade mig själv med att shoppa lite efter den sista var genomförd. 😌
 
Så blev det påsk och alla (särskilt alla som vistades kring fjällen) vet ju hur underbar påsken var. Fick flera fina utedagar och det var GULD att få fly examensarbetet lite. 
 
Rosenknopp fyllde år i början på april och det firades med texmex-fest. Jag "klädde ut mig" till tacokrydda. 😌
 
Förutom att plugga i april käkade jag tydligen både grönt och skönt. Varje gång Danne hälsar på blire Max! 😁
 
Sen fyllde jag 23 år och var mitt i slutspurten på examensarbetet så jag kunde tyvärr inte åka hem och fira med familjen i fjällen. Som tur var kom Dannes föräldrar och hälsade på, och hade med sig cheesecake!
 
Och trots att jag var tvungen att sitta hemma och plugga fick jag en väldigt fin födelsedag. Blev bjuden på sushilunch av Anna och Danne i ett otrooooligt fint väder, och sen blev det att dra ut och käka middag. Åt en skaldjurspasta som var 👌. På helgen kom dessutom en massa fina människor och fikade, vilket jag tyvärr glömde att fota! 
 
I slutet på april lämnade jag in C-uppsatsen. Återstår att se hur det gick! 😁
 
Dagen efter gick jag till IKSU på bar asfalt och kände mig FRI
 
Vi började sista kursen för terminen och på universitetet hölls en robottävling. 
 
Så blev det valborgsledigt och jag kunde äntligen åka heeeem. Gjorde hinderbanor och såg barnprogram. 
 
Och blev firad igen! Fick käka grillat och kladdkaka till efterrätt. Och fick paket.. hehe. 
 
Sen drog vi till Ensamheten och fixade inför majbrasan och grejade på. 
 
Vi hälsade på lammen, som man aldrig hinner ta kort på. 
På valborg åt vi grillat och drack vin!
Och tände brasa såklart! 
 
Den 2 maj fick vi tillgång till lägenheten och flyttade dit alla Dannes grejer + lite möbler som jag hade kvar i Stensele. Till helgen blir det att fara dit igen och fixa. 
 
Så har vi kommit fram till igår, då jag gick till IKSU i linne för första gången på en evighet.  

Skriv din kommentar